Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce
Chci si vypůjčit
Mladí lidé opouštějící současnou školu by si z ní měli odnést především schopnosti a chuť se trvale učit. Jak toho dosáhnout ve školní výuce? Odpovědí na položenou otázku je tato publikace. Ve svých východiscích se opírá jak o empirické výzkumy, tak sdílená odborná přesvědčení. Autoři nabízejí strukturované nahlížení
na školní výuku skrze situace, které napomáhají rozvoji kompetence k učení. Tyto situace jsou v publikaci charakterizovány. Na jejich základě byl navržen pozorovací arch. Ten byl výzkumně prověřen a je doložena jeho vysoká spolehlivost v rukou zaškolených a zacvičených pozorovatelů. Představená metoda pedagogického empirického výzkumu může sloužit těm, kteří do strategie výzkumného bádání zařazují pozorování výuky a tematicky se orientují na kompetenci k učení. Publikace může být přínosná i pro učitele. Obsahuje relativně konkrétní popis "ideální" výuky a tím dává učitelům inspirační zdroje pro orientaci vlastní výuky. Může být využita i pro přípravu učitelů či v jejich dalším vzdělávání.
… celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
-
Hlavní autor
-
Martin Chvál
-
Další autoři
-
Hana Kasíková, 1952-
Josef Valenta, 1954-
Univerzita Karlova
-
Typ dokumentu
- Knihy
-
Fyzický popis
- 112 s. : il. ; 21 cm
-
Vydáno
-
Praha :
Karolinum,
2012
-
Vydání
- Vyd. 1.
-
Témata
-
Bibliografie
- Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
-
ISBN
- 978-80-246-2057-2